فن / بالبلدي

مروان موسى: معظم الناس شايفة إن الراب حرام ونقابة الموسيقيين بتدعمنا

belbalady.net أكد مروان موسى مغني راب، موسيقى، كاتب أغانى، منتج موسيقي وممثل مصري، أن معظم الناس شايفة إن الراب حرام وبيسمعوا مزيكتنا وشايفين إن ده غلط، لكن أنا شايف إن الحاجات المحرمة واضحة أكتر من كدة".

وأضاف مروان موسى، خلال حواره ببرنامج "ع المسرح"، مع الإعلامية منى عبد الوهاب، على قناة الحياة، أن اللى بيقولوا إن المزيكا حرام مش موضح وهى لو محرمة كانت هتبقى واضحة وصريحة اللى هو الغنا والمزيكا حرام، وبحثت فى الأمر وجدت إن الحاجات المحرمة بتكون واضحة".

ولفت مروان موسى إلى أن نقابة الموسيقيين أكبر كيان يبيدعمنى فى ، وبعتبر المطرب مصطفى كامل نقيب الموسيقيين أخويا الكبير وممكن يوجهنى وباسمع ليه، هو مش عاوز يوقعنى وأكيد اللى بيقوله حاجة أفضل لى، موضحا أن تاريخ مصر فى الغناء قديم، وعايزين الناس تقربلنا وتفهمنا، واحنا بنعتمد كتير على الكتابة".

 

إخلاء مسؤولية إن موقع بالبلدي يعمل بطريقة آلية دون تدخل بشري،ولذلك فإن جميع المقالات والاخبار والتعليقات المنشوره في الموقع مسؤولية أصحابها وإداره الموقع لا تتحمل أي مسؤولية أدبية او قانونية عن محتوى الموقع.
"جميع الحقوق محفوظة لأصحابها"

المصدر :" اليوم السابع "

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة بالبلدي ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من بالبلدي ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

قد تقرأ أيضا