الارشيف / فن / الجميلة

تامر هجرس: "عملت جراحة في العمود الفقري، وكنت مهدد بالشلل" ()

قال الفنان تامر هجرس: "عملت جراحة في العمود الفقري وكنت مهدد بالشلل، وأيام الشقاوة كنت بلعب معينة بتتلعب بالحبل المهم إني وقعت من علي مسافة 25 متراً على صخرة وبعدها بـ10 سنوات حصل شرخ في العظمة اللى بتمسك الفقرات في الظهر واتكسرت، ونزلت أعلى العصب وابتدي يحصل شلل في رجلي".

وأضاف خلال لقائه ببرنامج "واحد من الناس" الذي يقدمه الإعلامي عمرو الليثي بقناة "الحياة": "لما بدأ يحصل شلل في رجليا الدكتور نصحني بضرورة إجراء عملية جراحية في العمود الفقري وقعدت 10 ساعات في العملية بألمانيا".

ولفت تامر هجرس: "العملية اتمدت 10 ساعات بدل من 3 ساعات والدكتور قاللي أنت كان بيطلع منك دم كتير جدا، والحمد لله ربنا سترها، بس العملية مأثرتش جسدياً عليا ما عدا حركات معينة ممكن تضايقني ولكن نفسيا بدأت أفكر في الحاجات المهمة اللي في حياتي وأنا مبقدرهاش وبقيت أقدر النعم وأعيش يومي بإيجابية أكتر".

وأشار: "بحلم أجسد شخصية الفنان العالمي عمر الشريف، ومن وقت ما طلعت بعد "بركان الغضب" والناس بتشبهني بيه من حيث الصوت، وبعدها اتعرفت عليه من خلال صديق وكنا بنقعد سهرات كتير ويسرا معانا وهو بيحكيلي عن مغامراته وحاجات شخصية جدا".

إذا أعجبكِ هذا الموضوع يمكنكِ الإطلاع على تامر هجرس يكشف حقيقة خلافه مع محمد رمضان

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة الجميلة ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من الجميلة ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

قد تقرأ أيضا